Sen – zdrowy luksus

2020-10-15
Sen – zdrowy luksus
Sen to dziś naprawdę luksus – kiedy ostatnio spałaś tyle ile chciałaś, smacznie, zdrowo i wstałaś w pełni wypoczęta? No właśnie… Tymczasem dbanie o komfort snu powinno być dla nas równie istotne jak przestrzeganie zbilansowanej diety czy ćwiczenia fizyczne – nocny odpoczynek to dla naszego organizmu czas głębokiej regeneracji, niezbędnej do właściwego funkcjonowania wszystkich wewnętrznych organów. Poza tym przesypiamy aż 1/3 naszego życia, bo średnio śpimy ok. około 7,5 godziny co noc, czyli 228,75 godzin w miesiącu i 2745 godzin w roku. W ciągu 75 lat życia śpimy więc 205 875 godzin – czyli ok 23 lata spędzamy we śnie! Warto więc zadbać o to, by ten czas spędzić jak najprzyjemniej. Jak to zrobić?

Weź ciepłą kąpiel

Przygotowania do pójścia do łóżka rozpocznij od odprężającej, ciepłej kąpieli, trwającej do 20 minut. Ciepła woda o temperaturze 36 – 37°C pomoże ci się zrelaksować – w takiej kąpieli rozluźniają się mięśnie i zmniejsza się sztywność stawów (otwierają się także pory skóry, co sprzyja uwalnianiu toksyn). Nie stosuj silnie pieniących się płynów do kąpieli, bo ich składniki często wysuszają skórę. W zamian możesz wrzucić do wody kąpielową kulę z naturalnych składników, lub wkroplić pachnący olejek.

Wrzuć je do wanny i rozkoszuj się słodkim zapachem, podczas gdy Twoja skóra będzie chłonąć składniki odżywcze zawarte w musującym proszku – miód, nierafinowane masło shea, olej ze słodkich migdałów, olej z pestek winogron, mleko i olej ryżowy. Kąpiel z kulą sprawi, że skóra będzie głęboko nawilżona – wystarczy spłukać ciało wodą i wytrzeć ręcznikiem, nie ma potrzeby nakładania balsamu.

Wlej do wanny napełnionej ciepłą wodą 3-6 kropel olejku, zanurz się w kąpieli i spokojnie, głęboko oddychaj. Poczujesz się, jakbyś była w lesie, a Twoje ciało i umysł zaczną się regenerować – olejek sosnowy działa odświeżająco na psychikę, niwelując objawy zmęczenia, ma także właściwości antyseptyczne (dzięki czemu np. ułatwia oddychanie i łagodzi schorzenia dróg oddechowych), rozgrzewa zmniejszając bóle mięśniowe, polepsza też krążenie.

Zastosuj automasaż

Jeśli nie masz czasu na długą kąpiel (albo masz tylko prysznic), możesz zadbać o relaks stosując olejek do masażu, który dodatkowo nawilży i ujędrni skórę. Poświęć kilka minut na wmasowanie go w skórę, skupiając się na szczególnie spiętych miejscach w ciele – karku, barkach i ramionach. Możesz także wykonać masaż stóp olejkiem – dzięki temu jego składniki szybciej przenikną do krwiobiegu (w skórze stóp nie ma gruczołów łojowych, a pory skóry są duże, co ułatwia absorbcję składników olejku). Refleksolodzy twierdzą, że stopy to mapa całego ciała, a ich masaż pomaga uspokoić system nerwowy i odpręża przed snem.

Znajdziesz w nim kompozycję 3 olejów – migdałowego (natłuszcza i wygładza naskórek), ryżowego (powstrzymuje procesy starzenia) i awokado (regeneruje i ujędrnia skórę), a także ekstrakt z mango, który poprawi jędrność skóry pobudzając produkcję kolagenu. Jest tu także ekstrakt z kawy, zawierający kofeinę, która poprawia krążenie krwi w naczyniach włosowatych skóry, co pomaga w jej odżywieniu.

Olejek otrzymywany z kwiatów drzewa ylang ylang zmniejsza napięcie nerwowe, wpływa regulująco na układ hormonalny i pomaga walczyć z bezsennością. Uznaje się, że działa najsilniej uspakajająco ze wszystkich olejków eterycznych. A do tego słodko i pięknie pachnie!

Rozpyl olejki w sypialni

Aromaterapia to znany sposób na walkę z bezsennością. Leczenie zapachami stosowane jest od starożytności – już dawni Egipcjanie wierzyli, że pachnące olejki pomagają odganiać choroby. Współczesna medycyna potwierdza dobroczynny wpływ olejków eterycznych na nasz układ nerwowy, który potrafią koić bądź pobudzać. Jednym z olejków posiadających największe właściwości wspomagające zdrowy sen jest olejek lawendowy. Możesz używać go w kominku zapachowym lub w dyfuzorze.


Właściwości olejku lawendowego pochodzą od kwiatów lawendy, zawierających m.in. kumaryny – substancje, które uspokajają, łagodzą skurcze mięśni i obrzęki oraz rozszerzają naczynia krwionośne. Jest stosowany do uspokojenia układu nerwowego, zmniejszenia poziomu stresu i sprowadzenia zdrowego snu.


Idealny do aromaterapii, dodatkowo nawilża i jonizuje powietrze w pomieszczeniu. Dzięki technologii ultradźwiękowej pracuje tak cicho, że nie zaburza snu. Ułatwia oddychanie także w pomieszczeniach klimatyzowanych, lub podczas sezonu grzewczego. Jak wynika z badań, jego użycie może aż o ponad 30% zwiększyć komfort oddychania.

Zażyj dawkę zdrowia

Jeśli „zewnętrzne” metody nie pomogą w wyciszeniu, organizm może potrzebować wsparcia także „od środka”. W ukojeniu systemu nerwowego, które sprzyja nocnemu wypoczynkowi mogą pomóc preparaty z konopi siewnych zawierające kannabidiol, korzystnie wpływający na poziom serotoniny („hormonu szczęścia”) w organizmie, co działa m.in. przeciwlękowo i ułatwia zasypianie. Inną opcją są herbatki ziołowe, które dzięki łagodnym właściwościom uspokajającym pomagają wejść w tryb nocnego odpoczynku.


Działa korzystnie na układ sercowo-naczyniowy, nerwowy, odpornościowy, hormonalny, łagodzi bóle i stany zapalne. Zawarty w nim kannabidiol wspomaga m.in. leczenie bezsenności, uzależnień i zaburzeń łaknienia. Działa przeciwbólowo, wykazuje działanie antyzapalne i neuroprotekcyjne. Nie uzależnia i nie odurza.


Mieszanka zawierająca 100% starannie dobranych ziół z polskich upraw: liść melisy 30%, liść mięty 25%, kwiat rumianku 20%, owoc głogu 15%, szyszki chmielu 10%. Dzięki ich kojącym właściwościom jest polecana do picia przed snem (maksymalna dzienna dawka to dwie torebki).
Pokaż więcej wpisów z Październik 2020

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.75 / 5.00 384 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-04-02
zgodnie z opisem
2020-04-29
Mila obsluga. Szybka realizacja
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel