Jakie suplementy pomogą dziecku w nauce?

2021-09-09
Jakie suplementy pomogą dziecku w nauce?

By twoje dziecko odnalazło się w szkole i bez problemu nauczyło się tabliczki mnożenia, potrzebne są dwie rzeczy.

Po pierwsze, jego mózg powinien być wypoczęty. Wtedy komórki mózgu, neurony, komunikują się ze sobą dużo szybciej. A pamiętaj, że w głowie ucznia zachodzi aż 100 tysięcy reakcji na sekundę!

Po drugie, mózg musi otrzymać konkretne związki chemiczne i substancje odżywcze. One „naoliwiają” komórki mózgowe i sprawiają, że procesy poznawcze zachodzą w umyśle dziecka szybko i skutecznie. Substancje, których potrzebuje młody  mózg, by dokonać wielkich rzeczy, znajdziesz w naturalnych suplementach. Zostały stworzone specjalnie z myślą o wsparciu pracy mózgu dzieci, a ich skuteczność poświadczają badania naukowe. Co więc możesz podać swojemu dziecku, by pomóc mu w nauce? 

Witaminy i minerały dla dzieci 

Najważniejsze dla mózgu i układu nerwowego dziecka są:

  • Witaminy z grupy B

Witamina B1  korzystnie wpływa na układ nerwowy.

Witamina B3  wspiera zdrowy sen, a wraz z B5 i B9 także prawidłowe przewodnictwo nerwowe.

Witamina B6  pomaga w rozwoju mózgu i syntezie neuroprzekaźników, np. serotoniny. A więc odpowiada za dobry nastrój i reakcje dziecka na stres.

  • Magnez

Polepsza koncentrację i pomaga odżywiać mózg. Reguluje wytwarzanie i magazynowanie związków, z których pobiera energię mózg i układ nerwowy.

  • Witamina D

Według naukowców niedobory witaminy D mogą wpływać na problemy z nauką i koncentracją u dzieci [1]. A, jak wynika z badań, ponad 65% uczniów w Polsce ma  za niski poziom witaminy D [2]. Nie zapomnij więc o codziennym podawaniu jej  dziecku.

WAŻNE: Według najnowszych zaleceń suplementacja witaminy D u dzieci jest konieczna od października do marca (a bezpieczna i wskazana przez cały rok) [3].

Jak przekonać dziecko, by codziennie łykało tabletki? Najlepiej dając mu zamiast nich żelki z witaminą D, np. Żelki Naturalne z Witaminą D3 MyVita. Odpowiednie nawet dla dzieci na diecie roślinnej, ponieważ nie zawierają żelatyny, tylko pektynę cytrusową.   

Kwasy tłuszczowe w diecie dziecka

Ich rola to odżywianie komórek nerwowych dziecka. Najważniejsze są tu niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). Nasze organizmy nie umieją ich syntetyzować – musimy więc dostarczać je w diecie. Według naukowców ich niedobory mogą przyczyniać się m.in. do problemów z ostrością widzenia i pogarszającą się pamięcią [4]. Bogactwo NNKT ukryte jest w rybach i olejach roślinnych. Możesz więc wesprzeć mózg dziecka,  podając mu suplementy zawierające:

• Olej z ryb (np. olej z wątroby arktycznego dorsza, olej z ryb głębinowych – anchois i sardynek)

• Olej z wiesiołka bądź z nasion ogórecznika lekarskiego

Najlepiej wybrać preparat, który będzie zawierał oba te składniki - z podwójną mocą poprawi koncentrację, a także polepszy procesy myślenia i zapamiętywania dziecka. Podwójny zestaw kwasów znajdziesz w Complete Omega Junior. To suplement firmy Nordic Naturals, specjalizującej się w produktach zawierających najczystsze oleje rybne z głębin oceanów. 

Jaka dieta pomoże dziecku w nauce?

Choć mózg stanowi tylko 2% masy naszego ciała, to zużywa energię aż 10 razy szybciej, niż inne narządy. A mózg dziecka, które nie tylko się uczy, ale i ciągle dojrzewa, potrzebuje mnóstwa „paliwa“, którego nie dostarczą mu same suplementy. Ich działanie trzeba wesprzeć zdrową dietą.

Co powinno codziennie znaleźć się na talerzu twojego dziecka?

• Pieczywo pełnoziarniste, gruboziarniste kasze, razowe makarony – czyli węglowodany złożone. Organizm rozkłada je powoli, więc mózg ma cały czas dostęp do nowej porcji energii.

• Ryby morskie i słodkowodne – bogate źródło kwasów tłuszczowych Omega-3 i Omega-6, które są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu.

• Oliwa i oleje roślinne – zawierają dużo witaminy E i innych antyoksydantów, świetnie wspierają pracę mózgu.

• Orzechy i masło orzechowe – to bogactwo minerałów, witamin i kwasów tłuszczowych, czyli naturalnych „dopalaczy” dla mózgu. Bonus – dzieciaki uwielbiają masło orzechowe!

Źródła: [1] Mayne P.E., Burne T.J.: Vitamin D in Synaptic Plasticity, Cognitive Function and NeuropsychiatricsIlness. TrendsNeurosci. 2019 Apr;42(4):293-306.

[2] Karwat I.D. i wsp.: Kliniczne i laboratoryjne wykładniki niedoboru witaminy D u dzieci i młodzieży ze zmianami próchnicowymi zębów. Probl. Hig. Epidemiol. 2013, 94(1): 122-129

[3] Rusińska A., Płudowski P., Walczak M., Boroszewska-Kornacka M.K. i inni: Zasady suplementacji i leczenia witaminą D. Nowelizacja 2018. Postępy neonatologii 2018; 24(1): 1-24.

[4] Fokkema M.R., Smit E.N., Martini I.A., Woltil H.A., Boersma E.R., Muskiet F.A.J.: Assessment of essentialfatty acid and 3-fatty acid status by measurementoferuthrocyte 20:3ω9 (Mead acid), 22:5ω6/20:4ω6 and 22:5ω6/22:6ω3. Prostagland., Leukotrien. Essential Fatty Acids. 2002, 67, 345-356.

Pokaż więcej wpisów z Wrzesień 2021

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.72 / 5.00 1001 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-09-29
Bardzo dobrze
2020-10-06
Bardzo szybka wysyłka, informacje o każdej zmianie statusu zamówienia. Polecam!
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel